HOW MANY VIEWED ME

-A LiT BiT Me-

My photo
KaJaNg, SeLaNgOr DaRuL EhSaN, Malaysia

-SiNcErEfRoMMe- MY EXPERIENCES

Sunday, January 3, 2010

EkZosku YanG dAH BocoR...ADEiii!!

Salam to the muslim and hallo for the non muslim….ni aku nak cter ni pasal ekzos kete kancil ni yang dah bocor….bukan bocor sj malah dah berkarat n berkopak dah pun….nmpk sgt kete tu kete pulun je…heheh…




view kedudukan ekzos

Aku dapat detect bocor coz masa aku stat enjin kete tetiba bunyi dia len macam je…mcm bunyi angin yang kuar dari botol….

kan betul aku ckp dah bocor


Pastu aku pun g la kedai cina kat depan ni…
.aku ckpla nak tukar ekzos standard….how much? Cina tu bleh ckp kat aku rm200…agak2 la apek, dia igt aku xtau ke bp arge ekzos standard ni…apa aku kuno sgt ke pasal kete ni…dia xtau ke yang aku dah selalu sgt follow mmb aku tkr ekzos standard bleh dpt rm120…then aku minta kurang lagi, dia ckp ini brand bagus la, inila, itula….las2 dia bg aku harge rm180….


Yang ni plak dah berkarat, carbon byk sgt and dah tekopak2 dah pun


Arghhh!!! Klu rm180 bek aku beli sendiri pa
sang sendiri…tp aku ckp dalam hati jela coz aku manala ada equipment nak pasang sendiri….gile ko nak jek kete tu pki apa….disebabkan aku xde choice len melainkan soh cine tu pasang,las2 aku ckp nak jmp dgn lu py boss, pastu kt dpn boss dia aku pun gorengla tunjuk dompet aku cuma ada rm120 jer, padahal duit yg lebih suma aku dah sorok kat poket len, dgn harapan aku aku dptla arge tu…pastu dia bising2 kat pekerja dia then dia ckp kat aku okla boss…I bg u price rm140…klu u xmau u bleh pegi kedai len….alamak, mcm dia tau2 je dalam poket aku ada lagi rm20…pastu aku pun deal la dgn arge tu….tp hati ni rasa xpuas hati jg….



Masa jek kete nek atas nak start proses penukaran


then bila dah siap pasang suma, baru aku teringat pasal mentol signal belakang aku dah terbakar dua2 belah... aku pun mintakla dia check n tukar...dia ckp 1 mentol 2 inggit, aku hangin btulla cine ni markup smp mcm tu py hal...2la ms kelas mandarin kat uitm aku byk ponteng, klu tak blehla aku goreng dorang pki bahasa ibunda dorang sendiri...



Ekzos baru yang nak ditukar


aku sebenarnye xbawa duit lebih yang apek ni
plak cepat2 amek mentol nak tkr... aku pun layan jela biar dia tukar mentol tu...dah lepas tukar suma...aku pun g la kat tokey dia nak byr tp cmne nak minta kurang lagi coz aku ada cukup2 rm140 ni, sambil jalan2 pikir nak bayar kat tokey tu aku ternampak tempat mentol yang dorang amek pki tukar kat kete aku td.....aku pun dapat 1 idea....



Proses2 penukaran berlaku


'aiya!! tokey, u pki ini mentol ka, u ckp u pki baik py mentol, so i thought philips py brand ma....ini mcm i xmaula, i juz pay u rm140 sj ma'...tokey tu pun ckp..'u arr, suma barang pun u mau minta murah tau, itu baik py mentol ma, xpela...u amek la itu mentol, i kasi u free, aiyaa!! lagi rmi org mcm u arr wa bleh bankrup woo'..... bengang je tokey tu...membebel xabeh....mcm tau2 je apa niat aku,las2 berjaya juga aku dpt mentol tu free....hahah..



Siap dah tukarnye


So, pengajaran dia...jgn putus asa nak cri idea, wlupun dah saat2 akhir.....end..@:)..

No comments:

Post a Comment